Blog o médiích

6. 11. 2018
Odpovědi Marie Peřinové na anketní otázky NFNZ
Momentem uvědomění, jak hluboko některá média klesla ve svých nárocích na kvalitní žurnalistiku, pro mě byla například prezidentská volba, kdy moderátoři komerčních stanic zcela rezignovali na to být zpovídanému partnerem a argumentačním protivníkem a spokojili se s kladením otázek a posloucháním odpovědí. Přitom to v 90. letech byla TV Nova, která se svým pořadem Na vlastní oči vlastně tak trochu zakládala českou investigativní žurnalistiku.

29. 10. 2018
Odpovědi Michala Kašpárka na anketní otázky NFNZ
Specificky v publicistice často narážím na to, že si lidé podsouvají názory, chybí vůle zorientovat se v hodnotovém a myšlenkovém světě oponenta, budují se slamění panáci. Nevyhýbá se to ani špičkovým novinářům, viz spor Václava Klause mladšího s Erikem Taberym o tom, koho VK ml. označil a neoznačil za parazity ve školství. Nebo aktuálně hejty na „antisemitu“ Pavla Čižinského.

23. 10. 2018
Odpovědi Petra Nutila na anketní otázky NFNZ
Předestírám, že dále jmenované se netýká samozřejmě všech médií. V ČR máme kvalitní novinařinu, profesionální žurnalisty, kteří dbají na etiku, nezávislost, kritičnost, neutralitu i ověřování informací. Nicméně setkávám se běžně i s přístupem naprosto opačným.

19. 3. 2018
Ondřej Sliš, Josef Šlerka: Vývoj pádu prodejů českých a zahraničních deníků za posledních 12 let
Často lze narazit na informace o propadech v prodaném nákladu českých novin. Srovnání po měsíci, kvartálu, anebo roce ale nevykresluje přesně dramatické změny, kterými tuzemská mediální scéna prochází. V tomto textu proto ukazujeme, jak se prodaný náklad českých novin vyvíjel za delší období – od roku 2006 až do konce roku 2017. Pro srovnání zároveň uvádíme i údaje o tom, nakolik se ve stejném období měnil oběh seriózních deníků v zahraničních zemích.